יום שלישי, 19 בינואר 2010

"לא על הסרט לבדו..."

החיים זה לא סרט. אבל אפשר לפעמים ללמוד משהו על החיים גם מסרטים...

לעיתים סרט יכול ממש לעורר לחיים. אמנם לצערי זה קורה רק לעיתים רחוקות, אבל כשזה קורה, סרט יכול לגעת בנו בנקודות הכי פנימיות. הסרט "לתפוס את הרגע" או בשמו המקורי Peaceful Warrior הצליח לגעת בי ולהשאר איתי גם זמן רב לאחר הצפיה בו.
הסרט מבוסס על סיפורו האמיתי בחלקו של דן מילמן, ("דרכו של הלוחם השקט"), דן הוא סטודנט בקולג', מתעמל קרקע פרפקציוניסט שחולם על זכייה גדולה, אך תכניותיו משתבשות בעקבות פציעה קשה. פגישה עם זר מסתורי בשם סוקרטס מפגישה אותו עם עצמו ועם ההבנה שיש לו עוד הרבה מה ללמוד, לשחרר ולהבין בדרכו למימוש ייעודו.

אנו מתלווים אל המסע של דן בו הוא מגלה את הכוחות הפנימיים שלו ואת כוחו של הרגע הזה. יחד איתו אנו נוגעים בשאלות אמיתיות ורלוונטיות של כאן ועכשיו. מה קורה כאשר אנו פוגשים מציאות השונה מציפיותינו ומתכניותינו המקורית, איך ממשיכים? איך לא נופלים?

הסרט מלווה בהמון אמרות חכמות וטובות שכדאי לאמץ לחיים. אני לקחתי איתי את המשפט הבא The journey is what brings us happiness not the destination… לא היעד הוא שמביא לנו אושר כי אם המסע עצמו.

כל כך פשוט. כל כך משחרר. ועם זאת כמה ההבנה הזו חמקמקה כאשר אנו עצמנו נפגשים עם מניעות וקשיים בדרך להגשמת מטרותינו. כמה אמונה צריך כדי להרגיש את המשפט שהתרגלנו לומר בחצי חיוך חצי ייאוש ש"הכל לטובה..."

מקסים בעיני היכולת להשתמש במדיה הזו על מנת לעורר הבנות, להתחבר, ולהגיע באמצעותה לדיוק פנימי. כבמאית סרטים העוסקת גם בעולם הרוח אני מחפשת תדיר את החיבורים בין החומר והרוח ובין היצר, היוצר והיצירה ושמחה על ההזדמנות לשתף בסרטים מעוררי השראה.

שנזכה לחיים של נוכחות והכרת היש, לעיניים טובות ועשיה פשוטה בלי יוהרה, בלי אחיזה, בלי לפזול לשדה אחר. לחיות. להיות. להודות. לשמוח. לחוות. לעשות. כאן ועכשיו.

"לתפוס את הרגע" / ארה"ב 2006, דרמה.
במאי: ויקטור סלבה שחקנים: ניק נולטה (סוקרטס) סקוט מקלוייץ , איימי סמארט , טים דיקיי , פול ווסלי , אשטון הולמס.

איילת אסטרייכר - דרך הטוב תודעת הטוב כדרך חיים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה