יום רביעי, 7 ביולי 2010

לבלות או להתחדש?

ישבתי לכתוב את המאמר הקבוע שלי להמלצה על סרט טוב... אלא שאז נזכרתי שלאחרונה היו דוקא יותר אכזבות מאשר סרטים מעוררי השראה... והדד-ליין לעומת זאת אינו מחכה. ובכן, החלטתי, כי יש ערך גם למאמר שמזהיר אותנו מלבזבז את זמננו על סרט טפשי שאינו שווה את זמן הצפיה בו. אז נתחיל...?

"דייט לילי”, אמור היה להיות קומדיה מהנה על זוג נשוי עם השגרה המוכרת, המחפש לשבור אותה ולעורר את הזוגיות לחיים. עד כאן נשמע מעניין, אלא ש"שוט" הפתיחה כבר לימד אותנו להנמיך ציפיות... משחק לא מוצלח במיוחד עם תסריט מופרך הופכים את החוויה לקצת יותר מדי טפשית וקצת פחות מדי אמינה או מצחיקה... הסיפור מבוסס על זוג נשוי שעייף מחיי השגרה ומהטיפול השוחק בילדים. כדי להחיות את הזוגיות שלהם הם קובעים לעצמם לילה אחד קבוע שבו הם יוצאים לדייט למרות העייפות. הסיפור האמיתי של הסרט מתחיל בעקבות ידיעה על זוג חברים של השניים שהחליטו להתגרש מתוך תחושה שהחיים נהיו נוחים מדי וכעת הם לא יותר מאשר שותפים מצוינים. בהגיע ערב הדייט הבא שלהם, בני הזוג מרגישים צורך להוכיח לעצמם שהניצוץ שבהם עדיין קיים.

הם יוצאים בספונטניות לבילוי במסעדת דגים יוקרתית בלב מנהטן, מבלי להזמין מראש מקום. המסעדה הומה אדם ואין סיכוי ממשי שיקבלו שולחן. בצר להם הם מחליטים לעשות מעשה ולהתחזות לזוג טריפלהורנ'ס, שאת שמם הקריאה המלצרית מספר פעמים ללא מענה.

העלילה מסתבכת כאשר למקום מגיעים זוג שוטרים מפוקפקים שמאיימים על חייהם והדייט שלהם הופך להרפתקה מסוכנת.

הסרט הזה באמת לא מותיר יותר מדי רושם אחריו או תוך כדי. למעט מספר רגעים משעשעים וביניהם מרדף מכוניות לא שגרתי הכולל ריקוד פגושים עם מונית מזדמנת. אז נסכם... מה לא לעשות? לא מומלץ לראות סרטים שלא מקדמים אותנו ולו במשהו קטנטן, שלא מעוררים את הרצון להיות אפילו בקצת יותר טובים, יותר אדיבים, יותר אוהבים.

בימים כאלה של קיץ, כשרוצים לצאת לבלות, מגיעים לבית הקולנוע וההיצע באמת לא מרשים מדי, העצה שלי – לא להתעקש לראות סרט בכל מחיר. שני קפה, מאפה ושיחת חברים / אוהבים אמיתית תתן לכם הרבה יותר כוחות של התחדשות ורעננות מאשר סרט סתמי, וזוהי בעצם המטרה האמיתית ביציאה לבילוי. איך הופכים את הבילוי – מבלאי, לזמן של התחדשות?

מאחלת לכם שתדעו ליהנות מהפשוט, שתשמחו בכל עשיה, בכל הזדמנות לשיחה אמיתית, שתראו בכל נסיון הזדמנות לצמיחה, להתחדשות... ואם ראיתם סרט טוב ששווה לראות ושווה לכתוב עליו, אשמח לשמוע!

רק טוב, איילת

דייט לילי, ארה"ב 2010, קומדיה

בימוי: שון לוי שחקנים: סטיב קרל , טינה פיי , מרק וולברג , ריי ליאוטה , ג'יימס פרנקו
איילת אסטרייכר - דרך הטוב תודעת הטוב כדרך חיים

2 תגובות:

  1. סרט מאכזב לאללה. שני שחקנים כאלו מוכשרים, סטיב קארל הרי אחד המצחיקים שיש, מה זה השטויות האלו? ממש חבל. באמת כמו שאת כותבת - לא משאיר הרבה. לגמרי צודקת, עדיף לא להסתפק ב
    סרטים ריקניים ולהתנחם בשיחה אמיתי על תה קר או בירה. :)

    השבמחק
  2. איילת, אני כל כך מסכימה איתך. מצאתי את הסרט בחיפושים אחרי משהו מעניין באינטרנט, באחד מאתרי סרטים לצפייה ישירה עם תרגום וכו', אני ציפיתי לסרט ממש מצחיק כי אלו שני שחקנים מוכשרים מאוד, שפשוט בוימו בצורה נוראית. התסריט כל כך דבילי שאת מרגישה שחבל על הזמן שלך. סטיב קארל הוא שחקן מעולה, פשוט בוזבז שם. בהחלט עדיף היה לחלוק ערב מהנה עם חברה מאשר "לשרוף" שעתיים על השטות הנשכחת הזו. שמחה לשמוע דעות דומות! :)

    השבמחק